Сахнада Мұхтар Әуезовтің «Сиротская доля» шығармасы: ауырсыну, жанашырлық және таңдау туралы әңгіме
17 және 18 мамыр күндері Мұхтар Әуезовтің аттас пьесасы бойынша қойылған «Сиротская доля» спектаклінің премьералық көрсетілімдері өтті. Бұл қазақ әдебиеті классигінің алғашқы шығармаларының бірі, онда өзектілігін жоғалтпайтын тақырыптар: әйелдердің осалдығы, моральдық таңдау, қолдау және адамның қатысуы қажеттілігі таңғаларлық сезімталдықпен қозғалады.
Пьеса бір ғасырдан астам уақыт бұрын жазылған, алайда оның негізінде бүгінгі күнге дейін орын алатын қақтығыс бар. Күн сайын өмір сүру үшін күрес болатын әлемде әжесімен және анасымен бірге тұратын қыз Ғазизаның оқиғасы әрқайсымыз үшін тыныш, алайда өткір мәселе сияқты естіледі: біреудің азабы мен қорғансыздығына тап болған кезде не істейміз?
Спектакльде белгілі бір уақытқа немесе тарихи дәуірге тікелей сілтеме жоқ, бұл тарихты тарихи шеңберден тыс қарастыруға және көтерілген тақырыптардың әмбебаптығына одан да көп көңіл бөлуге мүмкіндік береді. Қорғансыздық, моральдық таңдау, адамгершілікке жатпайтын жағдайларда адамдық келбетті сақтауға деген ұмтылыс — мұның бәрі бүгінгі күнге дейін толқынысты тақырып.
Қойылымды Мәскеуден шақырылған режиссер, Андрей Могучийдің (РГИСИ, Санкт-Петербург) шеберханасының түлегі Фамил Джавадов жүзеге асырды. Оның жұмысы кейіпкерлердің ішкі күйлеріне назар аударумен және қайғыға ортақ болу мен толғану сезімдерін ояту үшін жұртшылықпен адал эмоционалды диалог құруға ұмтылуымен ерекшеленеді.
«Сиротская доля» — бұл өткенді қайта құру емес, қазіргі уақытпен тікелей диалог. Бұл спектакль жанашырлық, есту және қолдау қабілеті, адамның таңдауы және басқа біреудің азабына назар аудармай өтіп кетпеу қабілеті туралы ойлаған кез келген адамға арналған. Спектакль нақты жауаптар бермейді, бірақ шынайы ойлануға және іштей толғануға шақырады.
Премьерада бізбен бірге болғандардың барлығына алғыс айтамыз! Афишаны қадағалап отырсаңыз — алда әлі де спектакльдің көрсетілімдері болады, ол Сіздерді сөзсіз бей — жай қалдырмайды.
716